Biuletyn Informacji Publicznej  Gminy Wielkie Oczy  www.wielkieoczy.eu
Gmina
Statut Gminy
Majątek gminy
Budżet
Sprawozdania finansowe
Jednostki organizacyjne
Instytucje kultury
Jednostki pomocnicze
Urząd Gminy
Dane adresowe
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Regulamin
Wójt
Sekretarz
Skarbnik
Referaty i stanowiska
° Referat Finansów
- Elżbieta Słotwińska
- Agnieszka Kaźnica
- Krystyna Sopel
- Urszula Kaciuba
- Beata Sopel
- Anna Maciejska
- Łucja Węgierak
° Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej
° Urząd Stanu Cywilnego - Ewidencja ludności
° Samodzielne stanowiska
Przyjmowania i załatwiania spraw
Zarządzenia Wójta
Informacje Urzędu
Ogłoszenia/Informacje
Nieruchomości
Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne GOPS
Inwestycje celu publicznego
Informacje o środowisku
Badania wody
Strategie i plany
Rejestry i ewidencje
Nabór pracowników
Kontrole
Petycje
Konsultacje społeczne
RODO
Dokumenty do pobrania
Sekretarz Gminy
Referat Finansów
Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej
Urząd Stanu Cywilnego - Ewidencja ludności
Samodzielne stanowiska
Rada Gminy
Kompetencje rady
Skład Rady (2018-2023)
Sesje Rady
Uchwały Rady
Komisje Rady (2018-2023)
Posiedzenia komisji
Protokoły komisji
Interpelacje i zapytania
Oświadczenia majątkowe
Radni (kadencja 2018-2023)
Radni (kadencja 2014-2018)
Kierownictwo oraz pracownicy Urzędu Gminy
Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych
Dzienniki Urzędowe
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego
Wybory
Wybory Prezydenta RP - 2020
Wybory do Sejmu i Senatu - 2019
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019
Wyboru uzupełniające do Rady Gminy - 2019
Wybory samorządowe - 2018
Serwis
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Deklaracja dostępności
Wykaz danych o środowisku
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Referaty i stanowiska > Referat Finansów > Elżbieta Słotwińska strona główna 

Elżbieta Słotwińska
Skarbnik - Kierownik Referatu Finansów 

Elżbieta Słotwińska

tel.: 16 307 12 73
e-mail: skarbnik@wielkieoczy.info.pl
pokój nr 10

Oświadczenia majątkowe...

Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):

§ 17. Pracą Referatu Finansów kieruje Skarbnik, który jest odpowiedzialny za sprawne i zgodne z prawem funkcjonowanie referatu. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu Gminy i Urzędu.

§ 22. Zadania Skarbnika.

  1. Pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu Gminy i Urzędu.
  2. Wykonywanie zadań i obowiązków wynikających z art. 54 ust. 1 ustawy o finansach publicznych w zakresie:
    1) prowadzenia rachunkowości jednostki,
    2) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
    3) dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    4) dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  3. Kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym pracownikom do dokonywania kontrasygnaty.
  4. Kierowanie i nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne stanowiska referatu księgowości.
  5. Kontrolowanie głównych księgowych w jednostkach podległych pod kątem należytego wykonywania powierzonych im obowiązków w zakresie ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych.
  6. Terminowe, rzetelne i zgodne z przepisami sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu Gminy jako jednostki i Gminy jako organu oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych w systemie informatycznym SJO Besti@ i Besti@.
  7. Sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie dochodów i wydatków w ramach zadań zleconych w systemie informatycznym SJO Besti@ i Besti@.
  8. Sporządzanie sprawozdań statystycznych (m.in. SG-01 „Środki trwałe”).
  9. Zapewnienie właściwego obiegu dokumentów finansowych.
  10. Zamykanie spraw dotyczących dokumentów finansowych w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton.
  11. Kontrolowanie wyciągów bankowych.
  12. Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym (wstępna kontrola) i zatwierdzanie do wypłaty.
  13. Wprowadzanie danych dotyczących zmian w budżecie Gminy pochodzących z zarządzeń Wójta Gminy i uchwał Rady Gminy do systemu finansowo-księgowego i systemu informatycznego Besti@ w podziale na dochody i wydatki organu i urzędu.
  14. Kontrola pod względem formalnym i rachunkowym sprawozdań budżetowych przekazywanych przez jednostki budżetowe Gminy.
  15. Przechowywanie umów z dostawcami, wykonawcami robót, usług zleconych, itp.
  16. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Kierownika jednostki, dotyczącej prowadzenia rachunkowości i rozliczania inwentaryzacji.
  17. Opracowywanie projektu budżetu Gminy, nadzór nad prawidłowym wykonaniem budżetu.
  18. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie Gminy oraz innych projektów uchwał dotyczących referatu finansowego.
  19. Przedstawienie komisjom Rady Gminy i na posiedzeniu Rady Gminy projektów przygotowywanych zmian w budżecie Gminy i innych projektów uchwał dotyczących Referatu finansowego.
  20. Nadzór nad przeprowadzeniem inwentaryzacji składników majątkowych metodą potwierdzenia sald i metodą weryfikacji.
  21. Koordynowanie i nadzorowanie przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych zgodnie z przepisami wewnętrznymi.
  22. Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych, dyrektorem GZEAS i kierownikiem GOPS przy opracowaniu projektów planów finansowych tych jednostek.
  23. Opracowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy i jej zmian.
  24. Przekazanie informacji z uchwalonego budżetu kierownikom i pracownikom samodzielnych stanowisk pracy.
  25. Opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie.
  26. Przygotowywanie rocznego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy, półrocznej informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy celem przedłożenia ich Radzie Gminy i wydania opinii przed RIO.
  27. Sporządzanie i przekazanie informacji o wysokości przypadających danemu sołectwu środków i wysokości kwoty bazowej w ramach funduszu sołeckiego w terminie określonym ustawą.
  28. Nadzorowanie prawidłowości wydatkowania środków z Funduszu Sołeckiego, w przypadku wyodrębnienia Funduszu w budżecie.
  29. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez Gminę kredytów, pożyczek, udzielenia poręczeń, gwarancji bankowych, itp. i nadzór nad spłatą powyższych zobowiązań.
  30. Lokowanie wolnych środków na rachunkach bankowych.
  31. Przeprowadzenie doraźnych, niezapowiedzianych kontroli kasy, a w przypadku stwierdzenia ewentualnych niedoborów lub nadwyżek, postępowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami wewnętrznymi w tym zakresie.
  32. Współdziałanie i nadzór w sporządzaniu wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych, w tym również środków unijnych, pod względem finansowym, w dalszej części prowadzenie kontroli finansowej, aż do ostatecznego rozliczenia.
  33. Prowadzenie ewidencji księgowej w systemie finansowo-księgowym (syntetycznej i analitycznej) projektów unijnych w Urzędzie Gminy jako jednostce i Gminie jako organie.
  34. Przestrzeganie terminowego regulowania zobowiązań na rzecz dostawców, wykonawców robót, usług zleconych, itp.
  35. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową.
  36. Współpraca z organami kontroli.
  37. Bieżące rozliczanie budżetu Gminy oraz okresowe informowanie organów Gminy o przebiegu jego realizacji.
  38. Podejmowanie działań zabezpieczających zachowanie równowagi budżetowej i niedopuszczenie do naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
  39. Udzielania informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu referatu, jeśli prawo tego nie zabrania.
  40. Opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu Gminy.
  41. Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpretacje, zapytania Radnych, wystąpienia komisji rady oraz wystąpień pokontrolnych w zakresie swojego stanowiska pracy.
  42. Rozpatrywanie skarg i wniosków interesantów dotyczących podległego referatu oraz przygotowania propozycji ich załatwienia.
  43. Przeprowadzanie okresowej oceny kwalifikacyjnej bezpośrednio podległych pracowników na stanowiskach urzędniczych.
  44. Realizacja obowiązków nałożonych na Gminę w zakresie dostępu do informacji publicznej, wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w zakresie działania referatu.

§ 23. Kierownik referatu odpowiedzialny jest za realizację zadań i pracę podporządkowanych pracowników, a w szczególności:

  1. nadzoruje wypełnianie obowiązków służbowych przez podległych pracowników,
  2. wnioskuje o dokonywanie zmian personalnych na podległych stanowiskach pracowniczych,
  3. przygotowuje projekty dokumentów i odpowiada za ich poprawność merytoryczną i prawną,
  4. zapewnia prawidłową obsługę interesantów przez podległych pracowników,
  5. nadzoruje terminy załatwianych spraw,
  6. zapewnia system zastępstw w komórce w przypadku choroby lub urlopu pracownika,
  7. współdziała z sekretarzem w zakresie organizacji pracy podległej komórki organizacyjnej i opracowują zakresy czynności dla podległych pracowników,
  8. organizuje i prowadzi bieżącą kontrolę wewnętrzną na podległych stanowiskach,
  9. współpracuje z kierownikami innych referatów oraz samodzielnymi stanowiskami w obszarze wspólnych zadań,
  10. realizuje zadania określone w budżecie Gminy po stronie dochodów i wydatków w częściach budżetu ich dotyczących m.in. przez ewidencjonowanie umów, faktur, protokołów i dokumentów towarzyszących,
  11. uczestniczy w obradach sesji i komisji Rady,
  12. realizuje zadania wynikające z upoważnień i poleceń Wójta.

 § 24. Kierownicy komórek organizacyjnych podpisują:

  1. pisma związane z zakresem działania komórek organizacyjnych nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
  2. decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwienia, w przedmiocie których zostali upoważnieni przez Wójta,
  3. pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej komórek organizacyjnych i zakresu zadań dla poszczególnych stanowisk pracy,
  4. kierownik referatu ponosi odpowiedzialność za projekt decyzji podpisywanej przez Wójta.

 

 
Data wprowadzenia informacji 2018-03-29 11:10:45 Informację zaktualizowano 2021-06-17 09:28:26, wprowadzający: Krzysztof Bołotiuch

Zobacz:
 Elżbieta Słotwińska .  Agnieszka Kaźnica .  Krystyna Sopel .  Urszula Kaciuba .  Beata Sopel .  Anna Maciejska .  Łucja Węgierak . 
wersja do druku