Agnieszka Kaźnica
tel.: 16 631 01 17 e-mail: akaznica@wielkieoczy.info.pl pokój nr 10
Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):
§ 33.2. Referat Finansów używa skrótu RF - Stanowisko ds. księgowości budżetowej:
- prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów na potrzeby rozliczenia naliczonego i należnego podatku VAT,
- sporządzanie deklaracji VAT-7 „cząstkowej” dla Gminy,
- sporządzanie scentralizowanej deklaracji VAT-7 Gminy na podstawie deklaracji cząstkowych jednostek budżetowych i kontrola nad terminowym przekazywaniem tych dokumentów do Urzędu Skarbowego,
- sporządzanie Jednolitego Pliku Kontrolnego w systemie finansowo-księgowym i kontrola nad terminowym przekazywaniem tego dokumentu do Ministerstwa Finansów,
- comiesięczne rozliczanie podatku VAT wraz z prowadzeniem ewidencji księgowej w systemie finansowo-księgowym,
- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT,
- przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów księgowych, teczek prowadzonych spraw w księgowości w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi,
- wystawianie not księgowych, faktur dotyczących rozliczeń między jednostkami budżetowymi i instytucjami kultury,
- zamykanie spraw dotyczących dokumentów finansowych w elektronicznym obiegu dokumentów - program Proton,
- rozliczanie materiałów, ewidencjonowanie kosztów zużycia materiałów na koniec każdego kwartału,
- prowadzenie kart kontowych materiałowych, uzgodnienia stanu materiałów z pracownikami odpowiedzialnymi merytorycznie,
- nadzór nad terminowym przekazywaniem otrzymanych dotacji celowych dla poszczególnych jednostek budżetowych, w których realizowane są zadania zlecone i dofinansowane,
- nadzór nad terminowym przekazywaniem na rachunek Wojewody pobranych dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie odrębnymi ustawami, pomniejszone o dochody budżetowe przysługujące z tytułu wykonywania tych zadań zgodnie z art. 255 uofp oraz wewnętrznymi przepisami w tym zakresie,
- kontrola nad prawidłową ewidencją sprzedaży prowadzoną za pomocą kasy fiskalnej,
- prowadzenie ewidencji księgowej (syntetycznej i analitycznej) Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- terminowe naliczanie i przekazywanie na rachunek bankowy ZFŚS kwoty należnego odpisu za pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy,
- prowadzenie ewidencji księgowej dokumentów finansowych dotyczących sprzedaży,
- kontrola kont rozrachunkowych dotyczących należności i zobowiązań tj. cywilnoprawnych, publicznoprawych, rozrachunków z dostawcami, z pracownikami, innych rozrachunków,
- stały nadzór nad prawidłowością pracy programu finansowo-księgowego,
- monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska,
- analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
- przestrzeganie wewnętrznych zasad dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- zastępstwo Skarbnika Gminy, podczas jego nieobecności, w zakresie:
- prowadzenia rachunkowości jednostki,
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywania wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- zastępstwo za pracownika na stanowisku ds. księgowości budżetowej, podczas jego nieobecności, w zakresie sporządzania list płac pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, umowę zlecenie, umowę o dzieło oraz terminowe naliczenie i odprowadzanie należnych składek do ZUS oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych wyliczonych od wynagrodzeń,
- wykonanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
|