Biuletyn Informacji Publicznej  Gminy Wielkie Oczy  www.wielkieoczy.eu
Gmina
Statut Gminy
Majątek gminy
Budżet
Sprawozdania finansowe
Jednostki organizacyjne
Instytucje kultury
Jednostki pomocnicze
Urząd Gminy
Dane adresowe
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Regulamin
Wójt
Sekretarz
Skarbnik
Referaty i stanowiska
° Referat Finansów
- Elżbieta Słotwińska
- Agnieszka Kaźnica
- Krystyna Sopel
- Urszula Kaciuba
- Beata Sopel
- Anna Maciejska
- Łucja Węgierak
° Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej
° Urząd Stanu Cywilnego - Ewidencja ludności
° Samodzielne stanowiska
Przyjmowania i załatwiania spraw
Zarządzenia Wójta
Informacje Urzędu
Ogłoszenia/Informacje
Nieruchomości
Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne GOPS
Inwestycje celu publicznego
Informacje o środowisku
Badania wody
Strategie i plany
Rejestry i ewidencje
Nabór pracowników
Kontrole
Petycje
Konsultacje społeczne
RODO
Dokumenty do pobrania
Sekretarz Gminy
Referat Finansów
Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej
Urząd Stanu Cywilnego - Ewidencja ludności
Samodzielne stanowiska
Rada Gminy
Kompetencje rady
Skład Rady (2018-2023)
Sesje Rady
Uchwały Rady
Komisje Rady (2018-2023)
Posiedzenia komisji
Protokoły komisji
Interpelacje i zapytania
Oświadczenia majątkowe
Radni (kadencja 2018-2023)
Radni (kadencja 2014-2018)
Kierownictwo oraz pracownicy Urzędu Gminy
Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych
Dzienniki Urzędowe
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego
Wybory
Wybory Prezydenta RP - 2020
Wybory do Sejmu i Senatu - 2019
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019
Wyboru uzupełniające do Rady Gminy - 2019
Wybory samorządowe - 2018
Serwis
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Deklaracja dostępności
Wykaz danych o środowisku
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Referaty i stanowiska > Referat Finansów > Anna Maciejska strona główna 

Anna Maciejska
Stanowisko ds. wymiaru podatków 

Anna Maciejska

tel.: 16 631 01 13
e-mail: amaciejska@wielkieoczy.info.pl
pokój nr 6

Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):

§ 33.5. Referat Finansów używa skrótu RF- Stanowisko ds. wymiaru podatków:

  1. gromadzenie odpowiednich materiałów i dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
  2. prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,
  3. zakładanie i prowadzenie kart gospodarstwa i nieruchomości,
  4. comiesięczne uzgadnianie kwot przypisów i odpisów zobowiązania pieniężnego z pracownikiem ds. księgowości podatkowej,
  5. prowadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji i deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu przez osoby fizyczne i osoby prawne,
  6. aktualizowanie bazy danych podatników,
  7. dokonywanie zmian w wymiarze podatków na podstawie otrzymanych ze Starostwa Powiatowego zawiadomień o zmianach w danych ewidencji gruntów i budynków oraz na podstawie informacji składnych przez podatników,
  8. wykonywanie kontroli w terenie w zakresie powszechności wymiaru i poboru podatków,
  9. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy wraz z ich przedstawieniem Radzie i Komisjom, w zakresie wysokości stawek podatkowych i innych uchwał dotyczących spraw podatkowych,
  10. załatwienie interpelacji i wniosków Radnych Rady Gminy,
  11. opracowywanie propozycji stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności tego podatku i sposobu jego poboru,
  12. wykonywanie uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
  13. współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
  14. sporządzanie analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków,
  15. sporządzanie danych do sprawozdania budżetowego Rb-27S w zakresie obliczenia skutków obniżenia górnych stawek podatków oraz skutków udzielonych ulg i zwolnień (bez ulg i zwolnień ustawowych) i umorzeń zaległości podatkowych,
  16. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, sprawozdań o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz rocznej informacji o nieudzielaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  17. sporządzanie sprawozdania podatkowego SP-1,
  18. współpraca w zakresie spraw podatkowych z urzędem skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i innymi instytucjami,
  19. sporządzanie zaświadczeń potwierdzających posiadanie bądź nie posiadanie gospodarstwa rolnego,
  20. sporządzanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  21. sporządzanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego,
  22. sporządzanie zaświadczeń o opłacaniu składki na F.U.S.R,
  23. podpisywanie zaświadczeń zgodnie z otrzymanym upoważnieniem,
  24. przyjmowanie podań i przygotowanie dokumentów do podjęcia decyzji w sprawie udzielenia ulg, umorzeń i odwołań,
  25. sporządzanie indywidualnych decyzji w sprawach udzielania ulg w podatkach w formie umorzenia, ulg z tytułu nabycia gruntów i ulg inwestycyjnych,
  26. opracowanie pism, wezwań, postanowień i decyzji zmieniających w sprawach podatkowych,
  27. podejmowanie działań w zakresie odpowiedzialności podatkowej spadkobierców –wezwania do przeprowadzenia masy spadkowej,
  28. przygotowanie dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku w sądzie o stwierdzenie nabycia spadku przez Gminę,
  29. dokonywanie zmian w wymiarze podatku leśnego, określenie wieku drzewostanów na podstawie uproszczonego planu urządzania lasu sporządzonego przez Starostwo Powiatowe,
  30. przygotowywanie postępowania administracyjnego i rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej zleconych organom gminy,
  31. stały nadzór nad prawidłowością funkcjonowania używanych do pracy programów komputerowych,
  32. przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi,
  33. monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska i uczestniczenie w szkoleniach branżowych,
  34. analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
  35. zamykanie spraw dotyczących prowadzonych dokumentów w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
  36. zastępstwo na stanowisku ds. księgowości podatkowej w zakresie przyjmowania wniosków o zwrot podatku akcyzowanego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
  37. wykonywanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
 
Data wprowadzenia informacji 2018-04-05 09:08:23 Informację zaktualizowano 2021-06-17 11:21:19, wprowadzający: Krzysztof Bołotiuch

Zobacz:
 Elżbieta Słotwińska .  Agnieszka Kaźnica .  Krystyna Sopel .  Urszula Kaciuba .  Beata Sopel .  Anna Maciejska .  Łucja Węgierak . 
wersja do druku