Łucja Węgierak
tel.: 16 631 01 13 e-mail: podatki@wielkieoczy.info.pl pokój nr 6
Kompetencje i zadania (Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wielkie Oczy - Załącznik do Zarządzenia Nr 123/2019 Wójta Gminy Wielkie Oczy z dnia 12 listopada 2019 r.):
§ 33.6. Referat Finansów używa skrótu RF - Stanowisko ds. księgowości podatkowej:
- miesięczne prowadzenie ewidencji księgowej podatków lokalnych od osób fizycznych i prawnych z uwzględnieniem rozliczenia sald na indywidualnych kontach podatników,
- księgowanie wpłat z tytułu podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od osób fizycznych i od osób prawnych,
- prowadzenie inwentaryzacji podatków w formie weryfikacji sald,
- comiesięczne uzgadnianie kwot przypisów i odpisów podatków z pracownikiem ds. wymiaru podatków,
- comiesięczne uzgadnianie dochodów podatkowych z pracownikiem ds. księgowości budżetowej,
- prowadzenie i ewidencja zaległości i nadpłat,
- kwartalne rozliczenie inkasentów z poboru łącznego zobowiązania pieniężnego,
- prowadzenie windykacji należności z tytułu podatków lokalnych:
- podejmowanie działań informacyjnych i ich ewidencjonowanie,
- wystawianie i ewidencja upomnień,
- sporządzanie tytułów wykonawczych i prowadzenie ewidencji,
- sporządzanie dalszych tytułów wykonawczych dla potrzeb hipoteki,
- sporządzanie do Sądu wniosków o wpis w księdze wieczystej hipoteki przymusowej,
- współpraca z Urzędami Skarbowymi z zakresie realizacji i aktualizacji tytułów wykonawczych sporządzanych przez wierzyciela,
- rozliczenie wpływów z podatku rolnego dla potrzeb Izby Rolniczej,
- sporządzanie analiz oraz informacji w sprawach z zakresu realizacji podatków,
- przygotowanie dokumentów i sporządzanie decyzji w sprawie odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia podatku na raty,
- przygotowanie dokumentów do podjęcia decyzji w sprawie umorzeń odsetek od zaległości podatkowej,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
- przygotowanie danych do sprawozdań budżetowych z zakresu księgowości podatkowej Rb-27S, Rb-N,
- sporządzanie sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych, o udzielonej pomocy publicznej w zakresie odroczeń lub rozłożenia na raty podatków,
- prowadzenie spraw i wydawanie decyzji w sprawie ustalenia zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- sporządzenie sprawozdania o udzielonej pomocy w rolnictwie z zakresu zwrotu podatku akcyzowego,
- przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentów w terminach i w sposób przewidziany przepisami ogólnymi i wewnętrznymi,
- monitorowanie przepisów prawa w zakresie zajmowanego stanowiska i uczestniczenie w szkoleniach branżowych,
- stały nadzór nad prawidłowością funkcjonowania używanych do pracy programów komputerowych,
- analiza i rozwiązywanie problemów merytorycznych dotyczących zagadnień objętych zakresem obowiązków,
- zamykanie spraw dotyczących prowadzonych dokumentów w elektronicznym obiegu dokumentów – program Proton,
- zastępstwo pracownika na stanowisku ds. księgowości podatkowej podczas jego nieobecności w zakresie wydawania zaświadczeń potwierdzających posiadanie bądź nie posiadanie gospodarstwa rolnego, wydawanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego i przyjmowanie informacji podatkowych oraz podań w sprawie udzielania ulg, umorzeń i odwołań,
- wykonywanie innych, nie objętych niniejszym zakresem czynności, spraw doraźnych zleconych przez Skarbnika lub Wójta Gminy dotyczących spraw referatu finansowego.
|