Biuletyn Informacji Publicznej  Gminy Wielkie Oczy  www.wielkieoczy.eu
Gmina
Statut Gminy
Majątek gminy
Budżet
Sprawozdania finansowe
Jednostki organizacyjne
Instytucje kultury
Jednostki pomocnicze
Urząd Gminy
Dane adresowe
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Regulamin
Wójt
Sekretarz
Skarbnik
Referaty i stanowiska
Przyjmowania i załatwiania spraw
Zarządzenia Wójta
Informacje Urzędu
Ogłoszenia/Informacje
Nieruchomości
Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne GOPS
Inwestycje celu publicznego
Informacje o środowisku
Badania wody
Strategie i plany
Rejestry i ewidencje
Nabór pracowników
Kontrole
Petycje
Konsultacje społeczne
RODO
Dokumenty do pobrania
Sekretarz Gminy
Referat Finansów
Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej
- Usuwanie azbestu
- Dodatek mieszkanowy
- Wynajem świetlicy
- Wynajem świetlicy (dot. mieszkańców gminy)
- Zwrot kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej
- Zwrot kosztów dojazdu ucznia niepełnosprawnego
- Deklaracja (korekta deklaracji) o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Zgłoszenie do ewidencji zbiornika bezodpływowego (szamba)
- Zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
- Wniosek o wydzierżawienie gruntu gminnego
- Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji
Urząd Stanu Cywilnego - Ewidencja ludności
Samodzielne stanowiska
Rada Gminy
Kompetencje rady
Skład Rady (2018-2023)
Sesje Rady
Uchwały Rady
Komisje Rady (2018-2023)
Posiedzenia komisji
Protokoły komisji
Interpelacje i zapytania
Oświadczenia majątkowe
Radni (kadencja 2018-2023)
Radni (kadencja 2014-2018)
Kierownictwo oraz pracownicy Urzędu Gminy
Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych
Dzienniki Urzędowe
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego
Wybory
Wybory Prezydenta RP - 2020
Wybory do Sejmu i Senatu - 2019
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019
Wyboru uzupełniające do Rady Gminy - 2019
Wybory samorządowe - 2018
Serwis
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Deklaracja dostępności
Wykaz danych o środowisku
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej > Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji strona główna 

Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji
 

 

KARTA USŁUGI:
Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji.

Kogo dotyczy:
Osoby fizyczne, osoby prawne.

Czas realizacji:
Zgodnie z trybem postępowania określonym w przepisach KPA, na podstawie art. 35 – do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy. W przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35, organ powiadomi stronę ze wskazaniem terminu załatwienia sprawy (art. 36 KPA).

Cel usługi:
Wydanie decyzji w sprawie ustalenia warunków zabudowy.

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
2. Kopia aktualnej mapy zasadniczej z zasobów Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie obejmująca teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000.
Kopia mapy zasadniczej powinna obejmować swym zasięgiem obszar co najmniej trzykrotnej szerokości frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniejszy jednak niż 50 metrów (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, póz.1588)).
3. Koncepcja zagospodarowania terenu opracowana na kopii mapy zasadniczej z zaznaczonymi granicami terenu objętego wnioskiem.
4. Aktualny wypis z ewidencji gruntów dla działki objętej planowaną inwestycją.
5. Wykaz podmiotów ewidencyjnych wraz z wykazem działek ewidencyjnych dla działek bezpośrednio sąsiadujących z planowaną inwestycją.
6. Kopia mapy ewidencyjnej gruntów obejmująca teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać.
7. Dokument potwierdzający posiadanie gospodarstwa rolnego (jedynie w przypadku występowania o wydaniu decyzji związanej z gospodarstwem rolnym).
8. Dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1839) dostarczyć DECYZJĘ O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH.
9. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej - na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.) w wysokości 107 zł. - warunki zabudowy (budynki mieszkalne zwolnione z opłaty skarbowej).
10. Oryginał lub urzędowy poświadczony odpis pełnomocnika wnioskodawcy wraz z opłatą skarbową 17,00 zł.

Opłaty:
1. Opłata skarbowa od pełnomocnictwa – 17 zł.
2. Sprawy budownictwa mieszkaniowego nie podlegają opłacie skarbowej.
3. Pozostałe inwestycje - opłata skarbowa od decyzji - 107 zł.

Tryb odwoławczy:
W terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu wydającego decyzję.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293).
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, póz.1588).

Uwagi:
---

Osoba realizująca sprawę (stanowisko, imię i nazwisko, tel., adres e-mail):
Krzysztof Żywiak
tel.: 16 631 01 92 wew. 22
e-mail: kzywiak@wielkieoczy.info.pl

Miejsce składania dokumetów:
Sekretariat Urzędu Gminy Wielkie Oczy (pok. nr 2)
ul. Leśna 2, 37-627 Wielkie Oczy

Formularze:

Wniosek o wydanie decyzji.

Klauzula informacyjna.

 
Data wprowadzenia informacji 2020-06-23 12:03:09 Informację zaktualizowano 2020-06-24 08:30:53, wprowadzający: Krzysztof Bołotiuch, autor: Krzysztof Żywiak

Zobacz:
 Usuwanie azbestu .  Dodatek mieszkanowy .  Wynajem świetlicy .  Wynajem świetlicy (dot. mieszkańców gminy) .  Zwrot kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej .  Zwrot kosztów dojazdu ucznia niepełnosprawnego .  Deklaracja (korekta deklaracji) o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi .  Zgłoszenie do ewidencji zbiornika bezodpływowego (szamba) .  Zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków .  Wniosek o ustalenie numeru porządkowego .  Wniosek o wydzierżawienie gruntu gminnego .  Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji . 
wersja do druku