Biuletyn Informacji Publicznej  Gminy Wielkie Oczy  www.wielkieoczy.eu
Gmina
Statut Gminy
Majątek gminy
Budżet
Sprawozdania finansowe
Jednostki organizacyjne
Instytucje kultury
Jednostki pomocnicze
Urząd Gminy
Dane adresowe
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Regulamin
Wójt
Sekretarz
Skarbnik
Referaty i stanowiska
Przyjmowania i załatwiania spraw
Zarządzenia Wójta
Informacje Urzędu
Ogłoszenia/Informacje
Nieruchomości
Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne GOPS
Inwestycje celu publicznego
Informacje o środowisku
Badania wody
Strategie i plany
Rejestry i ewidencje
Nabór pracowników
Kontrole
Petycje
Konsultacje społeczne
RODO
Dokumenty do pobrania
Sekretarz Gminy
Referat Finansów
Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej
- Usuwanie azbestu
- Dodatek mieszkanowy
- Wynajem świetlicy
- Wynajem świetlicy (dot. mieszkańców gminy)
- Zwrot kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej
- Zwrot kosztów dojazdu ucznia niepełnosprawnego
- Deklaracja (korekta deklaracji) o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Zgłoszenie do ewidencji zbiornika bezodpływowego (szamba)
- Zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
- Wniosek o wydzierżawienie gruntu gminnego
- Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji
Urząd Stanu Cywilnego - Ewidencja ludności
Samodzielne stanowiska
Rada Gminy
Kompetencje rady
Skład Rady (2018-2023)
Sesje Rady
Uchwały Rady
Komisje Rady (2018-2023)
Posiedzenia komisji
Protokoły komisji
Interpelacje i zapytania
Oświadczenia majątkowe
Radni (kadencja 2018-2023)
Radni (kadencja 2014-2018)
Kierownictwo oraz pracownicy Urzędu Gminy
Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych
Dzienniki Urzędowe
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego
Wybory
Wybory Prezydenta RP - 2020
Wybory do Sejmu i Senatu - 2019
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019
Wyboru uzupełniające do Rady Gminy - 2019
Wybory samorządowe - 2018
Serwis
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Deklaracja dostępności
Wykaz danych o środowisku
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Referat inwestycji, zamówień publicznych, geodezji, rolnictwa i gospodarki komunalnej > Dodatek mieszkanowy strona główna 

Dodatek mieszkanowy
 


KARTA USŁUGI:
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

Kogo dotyczy:
- najemców oraz podnajemców lokali mieszkalnych,
- osób mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach, stanowiących ich własność, oraz właścicieli samodzielnych lokali mieszkalnych,
- innych osób, mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki, związane z jego zajmowaniem.

Czas realiazacji:
- do 30 dni.

Cel usługi:
- przyznanie dodatku mieszkaniowego zgodnie ze złożonym wnioskiem.

Wymagane dokumenty:
- wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
- kserokopia tytułu prawnego do lokalu (decyzja, umowa najmu/podnajmu, akt notarialny, umowa użyczenia, wyrok sądowy potwierdzający uprawnienie do lokalu zamiennego, dokument potwierdzający inny tytuł prawny) plus oryginały do wglądu,
- dokument potwierdzający wysokość opłat mieszkaniowych wraz z wyszczególnieniem rodzaju i wysokości wydatków ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku,
- wypełniona  deklaracja o wysokości dochodów wraz z dokumentami potwierdzającymi wysokość dochodów wszystkich osób zamieszkujących lokal z trzech pełnych miesięcy kalendarzowych, poprzedzających datę złożenia wniosku (np.: zaświadczenie o dochodach wystawione przez zakład pracy, decyzja wymiarowa - nakaz podatkowy potwierdzający ilość hektarów przeliczeniowych w przypadku posiadanego gospodarstwa rolnego, zaświadczenie o wysokości świadczeń wypłacanych przez PUP,    zaświadczenie o wysokości płatnych praktyk ze szkół zawodowych, zaświadczenie o kontynuacji nauki na studiach wyższych i o wysokości ewentualnego stypendium naukowego i/lub socjalnego wystawione przez dziekanat uczelni, ostatnia decyzja emerytalna/rentowa, zaświadczenie z ZUS/KRUS potwierdzające wysokość świadczeń otrzymanych w poszczególnych miesiącach uwzględniające kwoty netto, potrącenia i dodatki, decyzja przyznająca świadczenia z funduszu alimentacyjnego lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość otrzymywanych alimentów, faktura za zużycie energii elektrycznej, zaświadczenie ze Starostwa Powiatowego w Lubaczowie potwierdzające  wielkości powierzchni lokalu mieszkalnego

Opłaty:
- brak.

Tryb odwoławczy:
- w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu za pośrednictwem Wójta Gminy Wielkie Oczy.

Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2021);
2) rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzania wywiadu (Dz. U. z 2013 r. poz. 589);
3) ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2095 z późn. zm.);
4) ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U z 2022 r. poz. 615)

Uwagi:
1) dodatek mieszkaniowy przysługuje, jeżeli w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku średni miesięczny dochód przypadający na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekroczył 40% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarstwie jednoosobowym lub 30% w gospodarstwie wieloosobowym;
2) przy wydawaniu decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego uwzględnia się kwotę przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, obowiązującego w dniu złożenia wniosku, ostatnio ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 504);
3) od 9 lutego 2022 r. kryterium dochodowe wynosi 2.265,01 zł w gospodarstwie jednoosobowym oraz 1.698,76 zł w gospodarstwie wieloosobowym;
4) normatywna powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego lub budynku mieszkalnego w którym znajduje się tylko jeden lokal mieszkalny (dom jednorodzinny), zwana dalej "normatywną powierzchnią", w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego nie może przekraczać:
 - 35 m2 - dla 1 osoby;
 - 40 m2 - dla 2 osób;
 - 45 m2 - dla 3 osób;
 - 55 m2 - dla 4 osób;
 - 65 m2 - dla 5 osób;
 - 70 m2 - dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię tego lokalu o 5 m2.

Osoba realizująca sprawę (imię i nazwisko, tel., adres e-mail):
Wiesława Brzyska
tel.: 16 307 12 75
e-mail: wbrzyska@wielkieoczy.info.pl

Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy Wielkie Oczy (pok. nr 2)
ul. Leśna 2, 37-627 Wielkie Oczy

Formularze:

Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

Klauzula informacyjna.

 
Obowiązuje od: 2022-03-21   Data wprowadzenia informacji 2022-03-23 12:33:00 Informację zaktualizowano 2022-03-23 12:56:45, wprowadzający: Krzysztof Bołotiuch, autor: Wiesława Brzyska

Zobacz:
 Usuwanie azbestu .  Dodatek mieszkanowy .  Wynajem świetlicy .  Wynajem świetlicy (dot. mieszkańców gminy) .  Zwrot kosztów dojazdu środkami komunikacji publicznej .  Zwrot kosztów dojazdu ucznia niepełnosprawnego .  Deklaracja (korekta deklaracji) o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi .  Zgłoszenie do ewidencji zbiornika bezodpływowego (szamba) .  Zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków .  Wniosek o ustalenie numeru porządkowego .  Wniosek o wydzierżawienie gruntu gminnego .  Ustalanie warunków zabudowy – wydawanie decyzji . 
wersja do druku